prostitution/hora/slampa

prostitution / hora / slampa:  eller vad du nu vill kalla det om man säljer sig till människor för pengar mer eller mindre frivilligt. detta ämne när något som är väldigt omdiskuterat i vårat land. för i sverige änsålänge så är det lagligt att sälja sig på gatan / nätet, dock är det ett brott att köpa en sexuelltjänst av någon annan. skälete till detta är att man inte vill att de prostituerade ska gömma sig, utan man vill istället kunna finna dem och ge dem hjälp till att få ett bättre liv.

många unga tjejer på nätet idag på sidor som "snuttis, playahead, bilddagboken m.m" får kontakt med äldre män / gubbar som vill få sexuellatjänster via nätet eller genom att övertala tjejerna att träffas irl. tjejer som har det svårt hemma eller har en dålig självbild kan vara ett lätt byte för dessa män / gubbar.

Det är inte ens alltid man får betalt för sina tjänster som man utför. det finns många sätt att få betalt om man säljer sådana tjänster, man kan få pengar till mobilen, skaffa ett konto på nätet där folk sätter in och du sedan överfar till ditt eget konto, man kan träffas irl och tjejen får pengarna i handen. det farligaste sättet att taemot pengar är att träffas irl då manen / gubben kan lura in tjejen i en bil eller utsätta henne för något. men det är som sagt inte alltid man får pengar. många vill ej betala i förväg och tjejen inte visa men oftast viker sig tjejen och visar utanför betalning och blir sedan blåst.
en tjej i den här situationen mår oftast väldigt dåligt, mycket ångest och ledsenhet innom sig, som måste ut men i stället för att dämpa den gör man det igen, det är så lätt att bara öppna den där sidan där pengarna finns och alla smikrande ord om sin kropp. begäret efter fler ord och mer falsk kärlek blir större och större. oftast börjar det med bilder, övergår till cam och vidare till att ses irl. när man väl kommer så lång så man ses irl har tjejen oftast skadat sig själv och sin självbild så otroligt mycket så hon är fast i träsket bland lögner för sig själv, vänner, familj och vågar inte lita på vad någon säger. man litar så evinerligt mycket på dessa män / gubbar att vad än andra säger så tror man inte på det. om vänner säger något dum tar en tjej i detta träsk in det gör om ordet  / orden till ångest och måste hem och få uppskattning allting går runt, runt, runt...

tjejer som befinner sig här behöver så mycket hjälp de kan få för att ta sig upp igen. om det ens går utan återfall hela tiden, det blir som en drog ett beroände av den falska uppskattningen. därför är det så otroligt viktigt att vänner, familj och skola, arbetsplats orkar stötta och finnas till för dessa tjejer. dom behöver hjälpen upp och inte massa folk som  ser ner på dem för deras destruktivabetende. för om folk hela tiden komenterar ens betende och att man gjort fel så blir det bara mer ångest och ännu mer dumma saker gjorda.

jag har själv befunnit mig i detta träsk och det var en lång väg innan jag kunde börja klättra uppåt. tur nog hade jag massa vänner som stöttar mig och finns för mig. jag gick hela vägen ner och hela vägen upp och kan än idag få återfall från mitt destruktivabetende. idag jobbar jag med att förbättra min självbild vilket går framåt för var dag som går. hela tiden får mina vänner och min familj ha förståelse, jag har mycket ilska och agresivitet innom mig som vill ut vilket kan komma vid det mäst olämpliga tillfällen men det jobbar  jag på. varige dag är en ständig kamp mot att inte göra något, jag måste tänka på hur jag mår innan jag sätter mig vid datorn för mår jag dåligt innom mig är jag lättare att dras ner i skiten och då är vägen upp väldigt lång..

så det jag hoppas med detta inlägg är att ni ska ha förståelse för folk i eran omgivning och inte se ner på folk ni inte känner. ni vet aldrig vad de varit med om.



pengar är något som har en väldigt stor dragningskraft i början, speciellt i en familj där det inte finns så bra ekonomi. pengar kan skapa problemet från början med sedan gör ångesten att man fortsätter och pengarna slutar spela roll.



detta är verkligen en bok som ligger mig varmt om hjärtat och som jag tycker borde ingå från och med nu u 9:ans litteratur som man måste läsa. den boken har hjälpt mig mycket och är så gripande att man inte kan släppa den.

så läs läs läs... men nu ska jag inte störa eran kväll mer ha det bra så skriver jag imorgon igen. <3

( bilderna är från google )

Kommentarer
Postat av: Sandra B

nu har jag läst ut den:D och den är typ den bästa men också dem mest hemska boken jag har läst. jag har lärt mig väldigt mycket bara genom att läsa den, att få lite hum om hur personen som blivit våldtagen känner sig och vad som kan ske om ingen hjälp tas direkt.

2009-05-29 @ 20:12:32
URL: http://sandrew93.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0