tillbax i verkligheten igen då..

heej däär ute... ja så är lovet slut då då... lika tråkigt som vanligt. har inte gjort så mycket om jag ska vara ärlig... men i helgen har det varit full fart. i fredas så åkte jag med pappa, farmor och farfar till mora.. det var långtrikågt och trång i bilen... men när vi kom fram åt vi god mat och dom vuxna drack massa öl o ja mer. jag la mig tidigt då vi skulle upp tidigt på lördagen och åka o fiska. vi skulle åka en timme iväg med schooter. vi hade två schootrar och en släde som vi packade saker på. jag skulle åka på släden då ja inte skulle få plats på en schooter de gick bra till en början men sen välte jag.. hihi... mindre bra. efter ett ta möte vi Maruck. en kompis till Gunilla pappas tjej. han kom med sin schooter så då fick jag åka med han i stället villket är lite läskigt då han kör som jag vet inte vad. hihi... men antar att de är så ibland. när vi kom till isen var de två vi skulle fiska med redan där så då var vi ett redigt sällskap redan från början. vi fiskade och drack varm oboy och åt falukorv ett bra tag. sen åkte vi till gunillas vänners fäbostuga. det var kul. det var hur mycket snö som helst och pappa kastade runt mig som en liten vante i snön... och det var inte en ända person som missade att bli mulad... hihi.. sen åt vi wook som vi hade med oss och sen åkte vi lite sopsäck och plast dukar... gick ganska bra om ja ska va ärligt. jag och farmor kom lääängst. sen skulle re bära av hemmot. ( till Gunilla ) jag skulle åka med Marckus nu oxå. dock var de något så alla sade att ja skulle köra. hjälp. har bara  kört en gång förut och inte på hans schooter. fick lära mig var nödstoppet satt o sen bar de av. de gick jätte fint köre i sådär 60 tror ja.. så blåste litte kallt. när vi skulle köra upp från vägen och tillbaka på schooterspåret i skogen i gen... hmm kan vi väll säga såhär. det gick inte riktigt som planerat. vet inte hur ja lyckades men körde in i två träd. schootern fastnade och det krävdes 5 vuxna och mins 30 mins arbete för att få loss den igen. gud va jag skämdes. men sådant e livet. sen ville marckus köra igen och ja fick sitta bak. tror inte han litade på mig. ( konstigt )... o hej va de gick... tror vi körde 100 elleer något o höll på o flyga av i guppen lite lääskigt var det. på¨natten blev de fajt och på söndan vasalopp. och vid 03:20 väckte dom mig i morse och vi gav oss av hem. tråååkigt. men aja nu ska ja på möte ha det gött. kram puss på er..

och hörrni.. passa er för träden... dom kan ställa till redigt med problem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0