heej Barbie



nu kanske ni undrar om ja fått fnatt... men de har jag inte. är bara så Jävla leds på alla dessa mode ideal. för liksom igentligen vem vill se ut som en barbie  docka? vart man än går någonstans möts man av skylltar på hur man får den perfekta kroppen till sommaren. villka bantningsgrejer som funkar bäst. det står överallt och möter oss daligen i våra liv. på tv, i tidningar, böcker, aficher ja iprincip överallt. jag var ganska stolt över min kropp när jag var mindre. sen började jag läsa tonårstidningar och andra kvinno tidningar. men Gud villken dynga det är. i solo som jag köpte för en trevlig läsning i bilen till dalarna blev ja bara mörkrädd och började hata min kropp mer och mer. där skrev dom om att killar slutat kolla brösten på tjejer och att man nu i stället fokuserade på RUMPAN... okeej tänkte jag spelar det någon roll. ja tydligen för då måste man skriva om hur den perfekta rumpan ska se ut hur man tränar sig till en fin rumpa så alla killar ska kolla på en och vilka byxor/kjolar man ska ha. desutom skulle de ha med texter där de pratat med tre killar om den perfekta rumpan. jag som tjej börjar då funderar. är det så jag vill ha det. är jag intresserad av att alla bara ska kolla in hur stor/rund/fast..... rumpa jag har? eller hur platt mage. stora bröst? NEJ det får fan vara nog. jag vill se ut som jag gör och folk ska gilla min insida. jag har inte speciellt stora bröst, inte speciellt snygg rumpa, inte platt mage, eller smala lår. men so what? jag är jag och det är ja stolt över. men har mode folket någon gång tänkt på vilken skada dom gör? har ni sett alla tjejer i världen som lider av ätstörningar pågrund av alla kända personer som säger hur man ska äta/träna för att få den perfekta kroppen? eller dom som vill vara smala som alla modeller som, bara äter en ost kub i veckan? det är inte normalt. och någon gång måste vi säga stopp. det funkar inte. jag mår illa över mig själv när jag ser sådant här. för man får hela tiden ner tryckt i halsen att ha man inte störa bröst är man inte fin, har man inte platt mage är man inte fin. med mera och nu rumpan oxå. hela tiden är det något man måste fixa eller tänka på... blir så leds...



ingen speciellt fin bild men det är JAG och jag är STOLT för hur jag ser ut.


Kommentarer
Postat av: jojje

jag tkr inte de e någe fel på dig ;)

2009-03-18 @ 10:11:20
Postat av: Maggiiieee

taack söötiingen.. bra det inte är någe fel på mig.. <3

2009-03-18 @ 16:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0