Sanna carlstedt

heej alla natt pigga människor där ute. jag har precis kommit hem från en underbar kväll / natt med mammas hennes kille och lite vänner till familjen. syrran fylde då 18 igår o skulle ha en fsf kväll hemma med vännerna. ( fsf = föräldrar syskon fritt )... så vi åkte ner till skottvångs gruva och åt julbord och kolla på en julshow. det var fruktansvärt kul. alla som var där va så trevliga och det var helt klart värt alla pengar man lagt på det. underbar mat med mera. de jag älskade määäääst var att sanna carlstedt var där och johan johansson. dom två tillsammans är helt juvliga när de spelar. och med sannas man daniel som oxå är med. *ler*... men ialla fall när folk började åka hem efter showen var slut runt 00:00 så tänkte vi oxå åka. hmm blev inte förens 01:55.... hihi... vi satte oss vid ett bord med all personal som jobbade där och Sanna, Daniel och massa annat folk. vi skratta och prata. och nu har ja äntligen kommit till de som ja ville ha fram... *ler*...

Jag, mamma och Sanna hade en väldigt djup diskutiion om framtiden och hur viktigt det var att vi ungdommar för de vidare och verkligen förstår allt med klimatförändringar med mera. även om våra föräldrar kanske inte inser hur viktigt det är för alla tänker inte framot utan bara "såhär gjorde alltid mina färäldrar, eller så här gjorde den o den de funkar ju". problemet är de kanske funka då, men inte nu. vi som är unga är oftast mer öppna och måste därför lyssna ta till och föra vidare våran kunskap till både vuxna, andra ungdomar i våran omgivning med även ta med oss själva ivåran fortsätta utveckling. alla måste hela tiden se till att ha ett öppet sinne för saker om man som människa ska växa och bli stark, för att utvecklas framot måste man oxå stanna upp reflektera och fundera. vi kan få hur mycket fakta vi vill framlagda på papper eller någon som står och berättar. men för att vi ska ta in de måste vi vara intresserade eller tycka det är viktigt. så istället för att försöka ändra allt ta en liten bit som du istället fördjupar dig på. för din åsikt vidare till din eftervälrd. tänker vi så redan nu som unga så kommer vi hjälpa våran eftervärld en hel del på traven kan ja lova er. och de kan dom behöva. lika dant som vi behöver att våra vuxna runt oss sätter gränser hjälper till att prata med oss om vad de fått reda på som är bra/dåligt. samhället är alltid en sak som utvecklas och vi måste utvecklas med den och mycket av de ansvaret ligger på oss unga....... 

ja de va kortfattat lite om vad vi pratade om och mina egna tankar kring det. det blev lite kompliserat men men. vi prata massa annat som vi inte ska gå in på oxå. men kul var det och väldigt intressant. kvällen avslutades med kramkalas med Sanna, Daniel och personalen som jobbade där. sen åkte vi hem och nu sitter jag här. min mobil e död. (batterit tog slut vid södertälje )... min älskling o ja kommer inte så bra överens o jag känner mig almänt deppig och ja pallar inte sova fast ja e ap trött men måste väll försöka antar jag. men nu får  ni ha de gött och pözz o kram på er alla där ute.



Sanna Carlstedt är en underbar person så glad och utåt. och fick mig verkligen att tänka efter idag när vi satt och pratade. och hennes texter är helt underbara. jag har en del favoriter. liksom ja skiter i om hon inte är jätte poppis över hela världen eller och hennes låtar e svenska eller att mina kompisar inte vet vem hon är och säger ja har skum musik stil. jag lyssnar på texten och blir förälskad i låten. det är låtar som fastnar och man vill bara höra mer. dom går in, rakt in i hjärtat. för liksom hon sjunger om så verkliga grejer... vi älskar diig Sanna hela familjen häär hemma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0