lösning

Allt vi gör här i livet har en lösning. kanske inte alltid så änkel o lätt men den finns där om vi verkligen konsentrerar oss.
den självklara slösningen är inte alltid den rätta ibland måste vi stanna upp tänka och fokusera på målet för att nå den perfekta lösningen och slutresultatet på problemet ska bli rätt.

jag bar börjat stanna upp, tänka efter vad jag behöver för att gå vidare och börja må bättre och se ljuset i mitt mörker. det har gått ganska bra. jag får ta en dag i taget och leva i nuet. första steget var att berätta sanningen om hur piss ja mådde för mamma, nästa var att klara mig igenom rättegången oavsett hur många genvägar ja försökte hitta klara jag mig hela vägen. nu ska jag bara klara mig imorgon och underlätta problemen på skolan. sen ska jag vänta på dommen på tisdag. oavsett om ja helst slipper den och glömmer allt här och nu och åter går till min lilla fantasivärd. ( även om de inte var den smartaste o bästa lösningen på problemen då så var de den lättaste och den ända ja klarade just då ). men nu ska ja ut ur den o in i den riktiga igen.... och det ska nog gå bra. de stora hindret nu är att klara att träffa släkten på nyår utan att veta hur pass mycket de vet och vad de kommer säga.... pappa är nog de värsta med tanke på de som danne berättat men de finns nog en lösning på de med. men men nu har ja inge mer att skriva..... puss puss hej dåå.. <3



varige liten bit i livet måste sättas på rätt plats. inget som händer oplanerar. allt har en menig... det finns en mening med att jag har levt under de förhållanden som ja gjort, det finns en mening med att jag har skurit mig, samma sak det finns en mening med att jag inte har gett upp en... så gäller att få alla bitar på rätt plats. men de kanske inte hamnar där själv. utan livet är som ett tetris spel man måste vrida och vända på alla bitar för att få dem på rätt plats och när allt är rätt så lättar de o man kommer vidare till nästa level...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0