en fundering ja har

det finns massa människor ute i världen som är hemlösa, lever på gatorna, drågar, super, med mera. de som lever och klarar sig nätt ojämt funderar ofta på om de kommer hamna där om de inte får några pengar denna månad. men oftast löser det sig. men då har man en försmak på hur det måste vara att va där tycker man. men ändå är de så in i H-vete långt ifrån hur det är. okej ja kan sitta och skriva hur mycket jag vill om det här. ändå vet inte jag ett skit om de livet. tänk då alla högt uppsatta människor i samhället som tar ut hur mycket pengar som hälst bor i lyxvillor med swimmingpool och värsta bilarna städare med mera. dom vill riva härbergen o bygga lyxhotel och bara "köra" över alla hemlösa som redan har de dåligt ställt. många kvinliga hemlösa säljer sina kroppar för att ha pengar till saker. oftast får de säkerligen inte några pengar heller. det är hämskt att sådan förekommer. vi här ute som ändå lever över den bubblan borde hjälpa dem under den att ta sig upp. ändå läste ja i någon tidning någon gång om att samhället är uppbygt så att vi måste ha dem som är rika, dem som är medel och dem som är fattiga. vi kan inte ha ett gämställt samhälle. det kan ja förstå till en viss del men inte helt. samhället ska inte vara uppbygt på att vi måste ha hemlösa. speciellt inte då många av dem ör barn. barn är ofta bra på att dölja de. dom sköter skola bra och sådanna saker. ja hade en kompis när ja gick i sexan fick ja veta först ett ta efter som inte hade någonstans att bo. han var i skolan som vanligt var nästan bäst i klassen i alla ämnen var aldrig med på idrotten för han hade inga idrottskläder hade alltid samma kläder. vi i klassen tyckte han var konstig och vidrig men långt nu senare när ja fått veta de tycker ja så synd om honom och hade ja vetat de då hade jag ställt upp mer. han kunde ringa mig på nätter och vara helt nere vilja ta livet av sig. men för mig var han en bra vän han fanns där för mig när ja va trött på farsan så ja ställde upp fö han oavsett va de mina andra vänner sa. vi kunde prata flera timmar för att han skulle må bättre. liksom efter att ha fått insikt i både av just de med hjälp av min kompis och sen på andra sett fått inblik i av andra hur man kan må hit och dit med att sälja sig och sexuella över grepp det kan inte va lätt i den situationen att känna att man ska klara sig, man ska lyckas ta sig upp. vi ute i världen måste börja samarbeta och hjälpa varandra att bygga upp ett samhälle där alla har rätt attt leva finnas och misslyckas och lyckas. alla är inte perfekta och det är de som gör oss till den vi är. det är de som gör oss speciella. <3

ha de gött och ja vill tacka alla mina underbara vänner som även om ja bara äe 16 år har lärt mig så himma lycket i mitt liv. och är glad att dem delat med sig till mig så ja kan ha med mig mina erfarenheter till senare i livet. puss o kram... <3



även om jag kanske inte alltid har haft det bäst här i livet och haft halvkassa hemförhållanden så är kan jag vara lycklig att jag haft tak överhuvudet jag har haft en säng att sova i och någon som hållet om mig och sagt allt kommer lösa sig när det var lite jobbigt. liksom alla har inte det. tycker så synd om dem som inte blir älskade och inte har någon att älska vet precis hur det känns. önskar ja kunde göra mer för dem som inte har ett hem. speciellt barn. alla har rätt till tak över sina huvuden. <3



så vad kan du göra för att hjälpa samhället i rätt riktning. en dag kanske det är du som hamnar där och behöver den hjälpande handen som du nekade alla andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0